Jaaroverzicht | 2019, wat was je fantastisch!

Met heel veel dankbaarheid kijken we terug op een weergaloos fijn 2019.

We startten met een knaller, letterlijk. Jeetje, People, Places & Things wat deed je met ons en met de rest van het land?! Een bijzondere samenwerking met JellinekMinnesota, sterrenregen, volle zalen, een Colombina-nominatie voor Ariane Schluter en die prachtige Theo d’Or voor Hannah Hoekstra. Wauw! Over prijzen gesproken: Mark Kraan mocht de Arlecchino ophalen voor zijn rol in Cinema (ism Het Nationale Theater). Diepe buiging en hoera!

Liefdevolle en eerlijke berichten kregen we van scholieren in Oost Nederland na het zien van de trailervoorstelling GAME OVER (ism Theater Sonnevanck). De gevoelige voorstelling over zelfdoding bracht gesprekken op gang en jongeren dichterbij elkaar. Hier een shout out naar Stichting 113 zelfmoordpreventie die nauwlettend meekeek, betrokken docenten en mentoren en Maarten Dallinga die een indrukwekkende podcastserie maakte (Verstrikt. Luistertip!) over hetzelfde onderwerp.

Bijna zouden we vergeten dat de Allemaal Mensen karavaan neerstreek op Lowlands met een speciale festivaleditie van de voorstelling. Om het boek vervolgens echt te sluiten na 2x een uitverkocht Carré tijdens het Nederlands Theaterfestival. Daar stonden we nadat de Wijkjury ons uitriep tot de meest indrukwekkende voorstelling van het theaterseizoen 18-19. We waren tot tranen geroerd. Ondertussen diende een nieuw Allemaal Mensen avontuur zich aan: UMUNTU. De klas van 2019 van ArtEZ toneelschool sjeesde met een propvol tourschema het hele land door, maar rockte avond na avond. De persoonlijke, vrolijke en confronterende verhalen bleken opnieuw een gouden greep. Met een beetje pijn in ons hart zwaaien we 10 jonge, talentvolle mensen uit. Dag lieve UMUNTU’s!

Oh en de zomer, mensen. De zomer van 2019 was vol liefde! We kusten, knuffelden, kroelden, vochten en maakten weer goed op de Parade. Alles Wat Liefde Is werd een doorslaand succes. En ondertussen mochten we twee weken Small Town Boy spelen tijdens Amsterdam Pride in en in samenwerking met Internationaal Theater Amsterdam. Het was heet en klam (maar echt), maar we hebben werkelijk van iedere minuut genoten. Net zoals we genoten van een uiterst vileine Bambi, de reprise van Demonen en de samenwerkingen met ICK Amsterdam en Introdans.

Eigenlijk genoten we van iedere minuut van het afgelopen jaar en van iedereen die we mochten verwelkomen. Wij maken een diepe, diepe buiging en heffen het glas: 1000DANK en tot in 2020! Nieuw jaar, nieuwe verhalen, nieuwe kansen!

Wij wensen iedereen een fijne, veilige en liefdevolle jaarwisseling!

Overig nieuws